

Рекомендаційний список літератури до педагогічної наради: “Розвиток практичних умінь здобувачів освіти НУШ в умовах інтеграції предметів початкової школи”. Ознайомитись можна за посиланням.

Рекомендації щодо ефективного проведення годин спілкування
Години спілкування допомагають здобувачам освіти зрозуміти значущість проблем, що відбуваються в житті, залучають їх у процес вирішення власних проблем. Важливо проводити годину спілкування не час від часу, а в системі, за певною технологією.
Мета години спілкування – допомогти у вирішенні проблем, розвивати в учнів здатність вирішувати ці проблеми самостійно.
Завдання: викликати дітей на відверту розмову один з одним, ініціювати чесну дисципліну серед школярів. Дуже важливий неосудливий тон дискусії.
Як відзначають Джейн Нелсон у «Позитивній дисципліні» і Вільям Глассер у «Школі без невдах», особливо варто виділити деякі моменти, яких
не повинно бути на годині спілкування:
• не дозволяйте дітям засуджувати або звинувачувати інших;
• не залучайте дітей до вистежування й виявлення правопоруш¬ників;
• не карайте весь клас за поведінку окремих дітей;
• щоб залучити клас до пошуку справедливого й правильного рішення, треба створити атмосферу співпраці.
При організації й проведенні години спілкування важливе дотримання низки правил або вироблення власних, наприклад:
• спробувати самим вирішити проблему;
• не чинити один на одного ніякого тиску;
• слухати один одного й не перебивати.
- Постійно надавати здобувачам освіти підтримку в процесі вибору професії.
- Проводити анкетування, тренінги, ігри з метою визначення професійних нахилів.
- Організовувати зустрічі з представниками різних професій.
- Організовувати екскурсії на підприємства з метою профорієнтації.
- Проводити круглі столи, бесіди, дискусії тощо.
- Запрошувати на зустрічі представників центрів зайнятості.
- Залучати здобувачів освіти до створення проектів.
- Залучати батьків до профорієнтаційної роботи у школі.