Педагогам

Рекомендаційний список літератури до педагогічної наради: “Розвиток практичних умінь здобувачів освіти НУШ в умовах інтеграції предметів початкової школи”. Ознайомитись можна за посиланням.

 Рекомендації щодо ефективного проведення годин спілкування

       Години спілкування допомагають здобувачам освіти зрозуміти значущість проблем, що відбуваються в житті, залучають їх у процес вирішення власних проблем. Важливо проводити годину спілкування не час від часу, а в системі, за певною технологією.
       Мета години спілкування – допомогти у вирішенні проблем, розвивати в учнів здатність вирішувати ці проблеми самостійно.
Завдання: викликати дітей на відверту розмову один з одним, ініціювати чесну дисципліну серед школярів. Дуже важливий неосудливий тон дискусії.
       Як відзначають Джейн Нелсон у «Позитивній дисципліні» і Вільям Глассер у «Школі без невдах», особливо варто виділити деякі моменти, яких
не повинно бути на годині спілкування:
          • не дозволяйте дітям засуджувати або звинувачувати інших;
          • не залучайте дітей до вистежування й виявлення правопоруш¬ників;
          • не карайте весь клас за поведінку окремих дітей;
          • щоб залучити клас до пошуку справедливого й правильного рішення, треба створити атмосферу співпраці.
       При організації й проведенні години спілкування важливе дотримання низки правил або вироблення власних, наприклад:
          • спробувати самим вирішити проблему;
          • не чинити один на одного ніякого тиску;
          • слухати один одного й не перебивати.

  1. Постійно надавати здобувачам освіти підтримку в процесі вибору професії.
  2. Проводити анкетування, тренінги, ігри з метою визначення професійних нахилів.
  3. Організовувати зустрічі з представниками різних професій.
  4. Організовувати екскурсії на підприємства з метою профорієнтації.
  5. Проводити круглі столи, бесіди, дискусії тощо.
  6. Запрошувати на зустрічі представників центрів зайнятості.
  7. Залучати здобувачів освіти до створення проектів.
  8. Залучати батьків до профорієнтаційної роботи у школі.